گوگل ترندز ابزاری برای نمایش روند جستجوی واژه های مختلف در موتور جستجوی گوگل می باشد. با گوگل ترندز می توان آمار جستجو و سلیقه مردم را مورد بررسی قرار داد و از آن در تولید محتوایی مطابق با سلیقه و نیاز آنها استفاده کرد. همچنین انتخاب کلمات کلیدی و بسیاری از جزییاتی که مدیران سایت با آن مواجه هستند را میتوان با گوگل ترندز مشخص کرد. گوگل ترندز ابزاری بسیار کاربردی و مفید برای وبمستران و کارشناسان سئو محسوب می شود.

برای استفاده از این ابزار قدرتمند نیاز به صرف هزینه زیاد نیست چرا که گوگل ترندز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد. برای استفاده از گوگل ترندز وارد سایت www.google.com/trends شوید، در قسمت جستجو کلمه یا عبارت مورد نظر را بنویسید. به عنوان مثال بهینه سازی وبسایت را تایپ می کنیم.

یکی دیگراز مواری که google trends می تواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است، مثلا” اختلاف بین طراحی وب سایت و طراحی وبسایت را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده می شود.

گوگل ترندز
حتی می توانیم چند کلمه را با هم وارد کرده و آنها را با یک کاما از هم جدا کنیم که در این صورت گوگل ترندز آنها را با هم مقایسه می کند و در نمودار نمایش می دهد . می توان کلماتی را که بیشتر مورد کاربرد بوده اند و شکلی که کاربران بیشتر از آن استفاده می کردند را بدست آورد و روی آن تمرکز کرد.

آموزش کار با گوگل ترندز (Google Trends)

در زمان جستجو در گوگل ترند شما می توانید چهار متغیر یا پارامتر را برای جستجوی خود تنظیم کنید:

oجستجوی وب (Web Search) – جستجوی تصویر در گوگل (Google Image) – جستجوی اخبار (Google News) – جستجوی محصول (Google Shopping) – جستجو در یوتیوب
o گزینه Worldwide (به صورت جهانی) : شما می توانید یک کشور را به صورت دلخواه انتخاب کنید.
o بازه زمانی جستجو : ۷ روز گذشته – ۳۰ روز اخیر – ۹۰ روز اخیر – ۱۲ ماه اخیر – انتخاب یک سال مشخص یا انتخاب یک بازه زمانی مشخص

o همه طبقه بندی ها(All categories)
هنر و سرگرمی – اتومبیل و وسایل نقلیه – زیبایی و تناسب اندام – کتاب و ادبیات – تجارت و صنعت – رایانه و الکترونیک – مالی – غذا و نوشیدنی – بازی ها و …

همچنین بوسیله گوگل ترند می توانید جستجوهای به روز (Hot Searches) و نمودارهای برتر (Top Charts) را هم مشاهده کنید اما باید بتوانید از این ابزار مفید و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد استفاده مفید ببرید.