1. پکیج پایه
  2. پکیج ویژه
  3. پکیج طلایی

بهینه سازی وبسایت در موتور جستجو (SEO)

سئو به فرآیندی گفته می شود که هدف اصلی آن بهینه سازی وب سایت  به منظور پیدا کردن یک جایگاه مناسب در موتورهای جستجو است. امروزه سئو از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. نه تنها باعث افزایش بازدید وب سایت می گردد بلکه بر برند آگاهی شرکت نیز موثرست.

بهینه سازی سایت در بردارنده تکنیک هایی است که با استفاده از آنها می توان رتبه سایت مورد نظر را در نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو بهبود داد.

بهینه سازی وب سایت در موتور جستجو یک فرایند نسبتا وقت گیر و یک علم گسترده می باشد که دائما جزئیات آن در حال تغییر است، سئو باعث می شود موتورهای جستجو سایت شما را در صفحات اول برای کاربران جستجوگر خود نمایش دهد که در نتیجه شما بازدیدهای کاملا رایگان، اصلی و طبیعی دریافت کنید.

معنای لغوی SEO

سئو (SEO) مخفف Search Engine Optimization است به معنی بهینه سازی برای موتور جستجوگر می باشد.

زمانی که شما در یک موتور جستجو به دنبال یک موضوع خاص می گردید حتما متوجه این موضوع شده اید که برخی از وب سایتها دارای رتبه های بالاتری می باشند و در صفحات اولیه نمایش داده می شوند و این یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید.

اهمیت این موضوع از آنجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند.

به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه اول نتایج جستجو نگاه می کنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، می بایست سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

امروزه سئو سایت  جزء یکی از مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغاتی به شما می آید. در صورتی که تعرفه مربوط به سئو و بهینه سازی سایت را با سایر روش های تبلیغاتی مقایسه کنید خواهید دید که تبلیغات و بازاریابی از طریق سئو بسیار ارزان تر و مقرون به صرفه تر از سایر روش های تبلیغاتی می باشد.

سئو فرآیند ساده‌ای نیست که به راحتی پیاده‌سازی شود زیرا نیازمند دانش زیاد، علم پیش زمینه‌ای و صبر است. موتور‌های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم‌های رتبه‌بندی خود غیر قابل پیش‌بینی هستند؛ بنابراین وظیفه مهندسین سئو بروز نگه داشتن اطلاعات خود در این زمینه است.

الگوریتم رتبه‌بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار جهت رتبه‌بندی یک سایت است. از این رو مهندسین سئو می‌بایست مهم‌ترین این معیار‌ها را جهت پیاده‌سازی موفق سئو بدانند.

هدف از بهینه سازی سایت چیست؟

هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو هم قابل اعتماد می‌شود.

سئو درون سایت (One-page)

بهینه سازی درون سایت به کارهایی اشاره دارد که باید در ظاهر و شمایل سایت انجام شود تا وبسایت را برای موتورهای جستجو بهینه سازی نماید و مهم ترین پارامترهای آن عبارتند از:

  • تایتل ها و توضیحات بهینه
  • ساختار مناسب URL
  • شمایل کاربرپسند وبسایت
  • لینک­های داخلی بهینه
  • تصاویر بهینه از لحاظ اندازه­ی تصاویر، حجم تصاویر و استفاده از تگ ALT
  • صفحه­ ی مناسب و کاربرپسند برای خطای ۴۰۴
  • سرعت بالا آمدن صفحات سایت
  • مطالب به روز و با کیفیت که مهم ترین پارامتر سئو است
  • لینک های خارجی مناسب

سئو خارج از سایت (Of-page)

این شکل از بهینه سازی به مواردی در خارج از وبسایت اشاره دارد. مواردی از جمله:

  • لینک از سایت های دیگر به وبسایت شما
  • رسانه های اجتماعی
  • بوکمارک های جمعی