1. درم
  2. دینار
  3. شاهی

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا، یا همان محتواسازی یک رویکرد استراتژیک برای بازاریابی است که بر روی تولید و توزیع محتوای با ارزش تمرکز دارد. بواسطه این رویه می‌توانید یک مخاطب از پیش تعریف شده را جذب و او را کنار خود حفظ کنید. در مرحله بعد فرآیند بازاریابی محتوایی، لازم است که فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهکارهایی به یک مشتری سودآور تبدیل کنید.

بازاریابی محتوا ، بدون محتوای باکیفیت امکان پذیر نیست!

اصلا مهم نیست که با کدام روش به بازاریابی کسب‌وکار خود می‌پردازیم؛ در هر صورت تولید محتوا بخشی از فرآیند بازاریابی درونی (Inbound Marketing) کسب‌وکار شما را شکل می‌دهد و لازم است روی کیفیت آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

می توان چرخه بازاریابی محتوا را به شکل زیر بیان نمود :

۱- برنامه‌ریزی

۲-تولید محتوا

۳- بهینه سازی

۴- توزیع و پخش محتوا

۵- آنالیز

که ما در اینجا به بررسی بیشتر مرحله دوم یعنی تولید محتوا می پردازیم.

تولید محتوای اصیل و ارزشمند به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. این کلام را فقط کسانی کاملا درک می‌کنند که برای مدتی درگیر در فرآیند تولید محتوا شده باشند.

تولید محتوای با کیفیت باعث می شود که رتبه وبسایت شما به طور چشمگیری افزایش پیدا کند. برای همین اکثر مدیران وبسایت ها یکی از بخش های خود را به تولید محتوا اختصاص داده اند و سعی می کنند که بلاگ نویسان با تجربه ای را در این زمینه استخدام کنند.

مرکز مطالعات و تحقیقات مشترک وابسته به اتحادیه اروپا به نقل از سازمان توسعه و همکاری اقتصادی OECD مفهوم تولید محتوا را اینگونه خلاصه می کند:

تولید محتوا مجموعه تمام فعالیت هایی است که منجر به تولید ،توزیع و نشر انواع محتوا از جمله صدا ، متن، موسیقی، ویدیو و سایر خدمات مرتبط با انتقال اطلاعات می شود.

با این توضیح مختصر متوجه می شویم محتواها امروزه از قدرت بالایی برخوردار هستند اما نکته اساسی در تولید و نشر آنها دانش لازم برای تشخیص چگونگی انتقال محتوا به مخاطب است پس یک محتوا پرداز موفق به عوامل موثر در تولید محتوا توجه کافی دارد .

پیدا نمودن نیرویی محتواساز علاوه بر هزینه بردار بودن برای هر شرکتی٬ ریسک عدم دانش کافی شخص مربوطه را نیز در پی خواهد داشت. شرکت سمانیک در کنار شما خواهد بود تا هزینه های شما را به حداقل ممکن برساند.