در این مقاله می خواهیم شما را با گوگل ادوردز (Google AdWords) یا سرویس تبلیغات گوگل آشنا کنیم.

گوگل ادوردز چیست ؟

Google AdWords سرویس آنلاین تبلیغاتی است که به بازاریابان اجازه می دهد تا برای رقابت تجاری، تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند. این تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی انتخابی کاربران و جستجوهای پیشین آنها نمایش داده می شود .
AdWords به تجارت ها این امکان را می دهد تا در ابتدا برای کمپین تبلیغاتی خود بودجه ای تعریف کنند و زمانی این مبلغ از حسابشان کم می شود که کاربران بروی لینک آنها در نتایج جستجو کلیک کنند. سرویس گوگل ادوردز بر روی کلمات کلیدی متمرکز است.
در واقع تبلیغات گوگل یک فرصت طلایی برای شماست تا به راحتی و با صرف هزینه مناسب، تبلیغ خود را در صفحۀ اول جستجوهای مرتبط قرار دهید و مشتریان واقعی را جذب کنید.

تبلیغات پرداختی

این تبلیغات معمولا تبلیغاتی هستند که به شکل معمول در بالای صفحه ظاهر می شوند و گوگل یک برچسب “تبلیغات” بر روی آن ها می زند.

گوگل تنها موتور جستجویی نیست که چنین سرویس تبلیغاتی ارائه می دهد، یاهو (yahoo) و بینگ (bing) هم چنین امکاناتی دارند. درست است که شما می توانید در دیگر موتورهای جستجوگر مانند Yahoo! یا Bing تبلیغ کنید، اما گوگل به راحتی برندۀ این رقابت است.
از هر ۳ دلاری که خرج بازاریابی و تبلیغات آنلاین می شود، گوگل ۱ دلار به دست می آورد. تبلیغات ادوردز بزرگترین منبع درآمد گوگل به شمار می آید.
اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم، گوگل ادوردز بازاری است که تجارت های مختلف با پرداخت پول در آن، وب سایت خود را به جایگاه بالاتری برای نتایج جستجوی کلمات کلیدی ارتقا می دهند.

در واقع این بازار مانند یک حراجی عمل می کند. مردم برای کلیک ها پیشنهاد قیمت می دهند، اما همیشه بالاترین پیشنهاد قیمت برنده نمی شود. گوگل این مزایده را با دو الویت مبلغ پرداختی و امتیاز کیفیت انجام می دهد و با توجه به این دو معیار تصمیم می گیرد. در واقع از فرمول زیر استفاده می کند :
تبلیغات با کیفیت + پیشنهاد قیمت خوب = بُرد!

تبلیغات گوگل معمولاً در قسمت بالا یا قسمت سمت راست نتایج جستجوی طبیعی نشان داده می شوند. در کنار این لینک ها معمولاً عبارت “Ad” یا “Sponsored Links” به چشم می خورد. کاربران با کلیک بروی آن لینک ها مستقیماً به وب سایت اصلی منتقل می شوند.

نحوه کار گوگل ادوردز

گوگل تعداد کلیک هایی که بر تبلیغات شما می شود را می شمارد و سپس به ازای هر کلیک از شما پول می گیرد. همچنین گوگل تعداد اثر گذاری ها (Impressions) را نیز می شمارد. Impression اعدادی هستند که نشان می دهند تبلیغ شما چند بار در جستجوها برای کلمه کلیدی مشخص نشان داده شده است.
اگر شما تعداد کلیک ها را بر تعداد Impression ها تقسیم کنید، عددی که به دست می آید نشان دهندۀ نرخ کلیک (Click-Through-Rate یا CTR) شماست. این آمار نشان دهندۀ درصد افرادی است که از طریق کلیک کردن تبلیغ شما به صفحۀ وب سایت تان مراجعه کرده اند. دانستن نرخ کلیک اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که به شما نشان می دهد کدام یک از تبلیغات تان تاثیرگذار است.

چرا باید از گوگل ادوردز استفاده کنیم؟

واضح است که تفاوتی بین نوع بازدیدکنندگان در سایت وجود دارد. بازدید کنندگانی که ممکن است سایت را در نتایج طبیعی گوگل پیدا کرده باشند رفتار متفاوتی با بازدید کنندگانی که از طریق گوگل ادوردز وارد سایت شده اند خواهند داشت. دلیل این واضح است. ترافیکی که از طریق جستجو و گشت و گذار به عبارتی سئو به دست آمده باشد، مربوط به بازدید کنندگانی است که اغلب به دنبال اطلاعات هستند. این در حالیست که بازدید کنندگان تبلیغات پولی به خوبی می دانند که بر روی تبلیغ کلیک می کنند و به دنبال خرید محصول یا خدمات موردنیاز خود هستند. بنابراین شما به میلیون ها بازدیدکننده مروری نیاز ندارید. در عوض به بازدیدکنندگان خاص و هدفمندی نیاز دارید که از طریق ادوردز وارد سایت شده اند.

در صورتی که به خدماتی همچون بازاریابی اینترنتی طراحی سایت ، طراحی اپلیکیشن برای کسب و کارتان نیاز دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید .