حتما شما هم این جمله را شنیده اید که یک عکس ارزش هزاران کلمه را دارد، پس انتخاب یک عکس پروفایل مناسب بسیار مهم است.
اگر از اینستاگرام برای کسب و کار استفاده می‌کنید، حتما کمی حرفه‌ای‌تر در مورد تصویر پروفایل و بیوگرافی رفتار کنید چرا که اغلب مشتری ها اول عکس پروفایل شما را بررسی می کنند تا حرفه ای بودن شما را تشخیص دهند.
برای داشتن یک عکس پروفایل حرفه ای در اینستاگرام این نکات را مد نظر قرار دهید:

۱- از عکس های حرفه‌ای استفاده کنید

در صورتی که می‌خواهید نتایج بهتری را بگیرید، بهتر است از یک عکاس حرفه‌ای بخواهید از شما عکس بگیرد تا برای تصویر پروفایل خود استفاده کنید و یا اگر هم بودجه‌تان برای این کار نمی‌رسد، یک دوربین خوب تهیه کنید و از یک دوست بخواهید عکس خوبی از شما بگیرد. اگر می‌خواهید افراد شما را جدی بگیرند، پس به هیج وجه یک سلفی معمولی و خودمانی را به عنوان تصویر پروفایل استفاده نکنید. مطمئن شوید که عکس‌تان واضح باشد.

۲- از تصویر خودتان استفاده کنید

اگر برندتان بسیار شناخته شده است و همه لوگوی شما را می‌شناسند، می‌توانید از تصویر لوگو برای پروفایل استفاده کنید. اما در غیر این صورت عکس خودتان را بگذارید. مردم با لوگو ارتباط برقرار نمی‌کنند، آن‌ها با چهره‌ی افراد ارتباط برقرار می‌کنند. مردم لوگوها را نادیده می‌گیرند و بیشتر جذب چهره‌ی افراد می‌شوند.

۳- پس زمینه های ساده را انتخاب کنید

به دنبال یک پس زمینه روشن وساده باشید. یک دیوار یا یک زمینه ی ساده در فضای باز بسیار مناسب است.

۴- روی صورت خود تمرکز کنید

عکس پروفایل اینستاگرام

یکی از اشتباهاتی که برای عکس‌های پروفایل انجام می‌شود این است که تمام بدن یا بیشتر بدن در عکس به تصویر کشیده می‌شود که باعث می‌شود چهره کوچک نشان داده شود. دوربین را به صورت مستقیم یا کمی بالاتر از شانه های خود قرار دهید. بهتر است عکس فقط شامل سر و بالای شانه های شما باشد.

۵-شخصیت خوبی از خود نشان دهید

همان طور که می‌خواهید حرفه‌ای به نظر برسید، باید چهره‌ای را از خود نشان دهید که مردم بتوانند به آن اعتماد کنند و در واقع به دلشان بنشیند. اولین قدم برای دل نشین بودن، لبخند است. لبخند بزنید و شخصیت مهربانی از خود نشان دهید. لبخند زدن شما را دارای روحیه ی دوستانه و قابل اعتماد نشان می دهد.

۶-سایز تصاویر پروفایل اینستاگرام

اندازه‌ی تصویر پروفایل اینستاگرام بر روی دسکتاپ ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل است. می‌توانید تصویر با هر اندازه‌ای را برای پروفایل خود آپلود کنید. برای پروفایل نمی‌توانید از فیلترها استفاده کنید، مگر اینکه ابتدا تصویر را در اینستاگرام پست کنید و سپس از گالری تصاویر خود این تصویر را برای پروفایل استفاده کنید.

چگونه برای بیو اینستاگرام خود یک متن جذاب بنویسیم؟