انتخاب و نگارش متن برای بیو اینستاگرام از اهمیت زیادی برای یک کسب‌و‌کار برخوردار است. آنچه که شما در بخش بیو اینستاگرام (همان Bio) یادداشت می‌کنید، باید بازتابی از شخصیت شما، اهداف و در صورت تجاری بودن صفحه، فرهنگ سازمانی شرکت شما باشد. در این مقاله با نحوه نگارش بیو برای اینستاگرام آشنا می شویم :

بیو اینستاگرام

 یک بیوی جذاب اینستاگرام باید چند هدف را به طور همزمان پوشش دهد:

o در صورتی که صفحه‌ای تجاری دارید، فعالیت تجاری شما را به مخاطب معرفی کند.

o نحوه‌ی برقراری ارتباط مخاطب با شما مشخص باشد .

همچنین یک پروفایل اینستاگرام کامل، موارد زیر را به نمایش می‌گذارد:

o شخصیت و اهداف شما را به نمایش می‌گذارد.

o مخاطب را به‌ انجام کاری وادار کند.

در ابتدا به معرفی اجزای تشکیل دهندۀ بیو اینستاگرام را می پردازیم :

۱-عکس پروفایل

تصویر پروفایل باید عکسی مرتبط با حیطه کاری شما باشد. این تصویر می‌تواند لوگوی مجموعۀ شما یا یک عکس از محصولات‌تان باشد. این تصویر هرچه هست، باید بتواند حتی با وجود کوچک بودن در فید جستجوی اینستاگرام، باعث جذب کاربران شود.

۲-نام و نام کاربری

نام کاربری شما در بالای صفحه‌ی پروفایل نمایش داده می‌شود. دیگر صفحات اینستاگرام با استفاده از نام کاربری، قادر به تگ کردن شما در پُست‌های خود می باشند. نام شما نیز به شکل پررنگ در زیر تصویر پروفایل و در بالای بخش بیوگرافی قرار دارد. از آنجایی که در اینستاگرام نام و نام کاربری قابلیت جست‌وجو شدن در اینستاگرام را دارند بنابراین، بهتر است نام و نام کاربری خود را با دقت انتخاب کنید.

۳- لینک وب‌سایت

لینک وب‌سایت، وبلاگ و یا هر رسانه‌ی دیجیتالی دیگری که دارید را در بیوگرافی‌تان بنویسید تا کاربران بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. شما در قسمت بیوگرافی فضایی دارید که باید به نحو احسن از آن استفاده کنید. چرا که این قسمت تنها محلی در اینستاگرام است که شما می‌توانید مستقیماً لینک یک وب‌سایت را در آن قرار دهید. پس سعی کنید هوشمندانه از آن استفاده کنید .

۴-بیو اینستاگرام

در این قسمت، شما باید با استفاده از ۱۵۰ کاراکتر شرکت خود را به مخاطبان معرفی کنید و آن‌ها را ترغیب به انجام کاری در صفحه اینستاگرام خود کنید.

۵- ایمیل

وارد کردن آدرس ایمیل در این بخش باعث ایجاد یک دکمه‌ی ایمیل در پروفایلتان می‌شود. این دکمه در زیر تمامی اطلاعات دیگر قرار می‌گیرد. زمانی که مشتری بر روی دکمه ایمیل کلیک می‌کند، اینستاگرام او را به اپلیکیشن ایمیل موجود در تلفن همراه هدایت می‌کند.

۶-آدرس

اگر کسب‌و‌کارتان از یک مکان واقعی اداره می‌شود، وارد کردن آدرس کامل به مشتریان کمک می‌کند تا دفتر کار شما را راحت‌تر پیدا کنند. زمانی که مشتریان بر روی دکمه Direction کلیک می‌کنند، آدرس محل کار شما به همراه شماره تلفن‌تان بر روی نقشه به آن‌ها نمایش داده می‌شود.

۷-تماس تلفنی

راه دیگر نمایش اطلاعات تماس در پروفایل تجاری اینستاگرام، قرار دادن یک شماره تلفن است. زمانی که فردی بر روی این دکمه کلیک کرد، قادر است در لحظه با شماره تلفن شما تماس بگیرد.

از به‌کارگیری روش‌های مختلف در نوشتن متن برای بیو اینستاگرام نترسید. آنقدر برای حساب کاربری خود بیو بنویسید تا در انتها به ساختار موردعلاقه‌ی خود برسید. در حال حاضر اینستاگرام، محبوب‌ترین شبکه اجتماعی ما ایرانیان است. این فرصت را غنیمت بشمارید و با استفاده از امکانات موجود در آن، کسب‌و‌کار خود را گسترش دهید. یک بیوگرافی خوب در اینستاگرام می‌تواند شرایطی را برای شما ایجاد کند تا با کاربران ارتباط برقرار کنید و یک شخصیت آنلاین داشته باشید.

شبکه‌های اجتماعی آنلاین به‌طور کلی سرویس های مبتنی بر وب هستند که افراد می توانند در آن ها عقاید، علاقه‌مندی‌ها، نظرات و محتویات مختلفی را با دیگران به اشتراک بگذارند. این شبکه‌های اجتماعی چندین نوع هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها مربوط به شبکه‌های اجتماعی کسب‌و‌کار می‌شود، استفاده از این شبکه‌ها برای بازاریابی اینترنتی یکی از پررونق‌ترین روش‌های فعلی در ایران و جهان است.

ما در مجموعه سمانیک آماده ایم تا شما را در زمینه مدیریت و بازاریابی شبکه های اجتماعی متناسب با کسب و کارتان همراهی کنیم.

همچنین شما می توانید برای اطلاع از بسته های خدمات دیگر مجموعه از جمله طراحی سایت ارزان ، سئو ، طراحی اپلیکیشن با مشاوران ما در تماس باشید . 

 

ابزار تحلیلی اینستاگرام راز موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی

جهت ثبت نام در کارگاه آموزشی اینستاگرام کلیک کنید

آموزش افزایش فالور در اینستاگرام