بهبود طراحی سایت با کمک روانشناسی

برای بهبود طراحی سایت  باید تمامی جوانب را در طراحی سایت خود در نظر بگیریم، باید بتوانیم از طریق طراحی مناسب بهترین و بیشترین تعامل را با کاربران ایجاد کنیم. استفاده از تکنیک های روانشناسی در طراحی یکی از موثرترین روش ها می باشد زیرا از طریق آن می توان پی برد که چه عواملی منجر به جذب کاربر می شود .
در واقع استفاده از روانشناسی در ویرایش طراحی وب سایت یکی از تاثیر گذار ترین راهنماها برای کسب نتیجه مطلوب و مطابق با خواسته هایمان از طراحی وب سایت است.
چیزی که باعث بهبود طراحی وب سایت می شود این است که بدانید چه چیزی باعث می شود که یک فرد وبسایت ما انتخاب کند. طبق برخی از تحقیقات دانشگاهی، تئوری هایی که منجر به بهبود طراحی یک سایت نسبت به سایت دیگری می گردد به دست آمده است که یادگیری این نظریه ها به ما در پیاده سازی آن ها در وب سایتمان و یافتن میزان کاربردی بودن آن کمک می کند.

روانشناسی رنگ در طراحی سایت

نقش روانشناسی در طراحی سایت

طبق پژوهشی که توسط محققان انجام شده است بین ۶۲ تا ۹۰ درصد نظراتی که مشتریان شما درباره محصولاتتان می دهند بر پایه رنگ آن محصول است که این انتخاب ۹۰ ثانیه زمان می برد با توجه به اهمیت این موضوع باید در انتخاب رنگ مناسب دقت زیادی داشته باشید .

کدام رنگ را انتخاب کنیم ؟

رنگ آبی : یکی از رنگ های محبوب بین مردم و القاکننده حس آرامش و امنیت در مخاطبان است اما استفاده از آن در تمام موارد درست نیست بطور مثال کاربرد این رنگ در صنایع غذایی باعث کاهش اشتها می شود .
رنگ سبز : باعث ایجاد حس خلاقیت در افراد می شود و همچنین القاکننده طبیعت و پاکی است.
رنگ سیاه : بیشتر حس قدرت و تجملگرایی را ایجاد می کند و مردم بیشتر آن را مختص برندهای قدیمی می دانند.

چندرسانه ای ها

تحقیقات تاثیر استفاده از رسانه های مختلف شامل فیلم، صوت، تصویر را ثابت کرده است . این رسانه ها باعث تعامل بهتر کاربر با وبسایت شما شود و تجربه کاربری بهتری را برای کاربر فراهم می کند.

خستگی در تصمیم گیری

در صورتی که در طراحی و ساخت سایت خود از گزینه های زیاد استفاده کنید این خود باعث سردرگمی مشتری شده و احتمال اینکه مشتری نتواند هیچ کدام را انتخاب نماید بالا میرود. سعی کنید گزینه های انتخاب، دکمه های جابه جایی را حدالامکان در دسترس قرار دهید. همچنین از شلوغی بیش از حد وبسایت پرهیز کنید.

خیره کردن

اگر می خواهید به قسمتی از صفحه وبسایتتان نگاه و توجه بیشتری شود می توانید از علائم اشاره استفاده کنید که ساده ترین شکل آن استفاده از نماد پیکان برای اشاره به آن قسمت است .

قالب نوشتاری

طبق پژوهش ها کاربران بیشتر تمایل دارند متن هایی با عرض های کوتاه را بخوانند تا متن هایی با عرض تمامی صفحه نمایش . پس بهتر است از متون کوتاه استفاده کنید تا بهترین و بیشترین تاثیر را داشته باشد . همچنین سعی کنید در طراحی سایت خود از تصاویر مرتبط استفاده کنید چرا که یک تصویر مناسب و گویا میتواند جایگزین هزاران خط متن شود.

ارتباط با رویدادها

می توانید از رویداد های روزانه برای چینش و ارائه محصولات خود در وبسایت استفاده کنید. به طور مثال در فصل بهار با چینش محصولات و یا حتی تغییر رنگ بندی سایت متناسب با رنگ طبیعت می توانید حس خوبی را در مخاطب ایجاد کنید.