ممکن است وب سایتی را با یک هدف مشترک پیدا کنید که تمایل به ایجاد پیوند با وب سایت شما داشته باشد. با اینکه کاملاً شبیه هم نیستید اما مکمل یکدیگر هستید اینها اصول اولیه لینک بیلدینگ می باشند.
در این صورت شما “لینک یک طرفه” یا one-way links و یا “بک لینک” گرفته اید.
اما موارد منحصر به فرد در مورد لینک های یک طرفه این است که آنها لینکی برای پاسخگویی به وب سایتی که از آنها لینک دریافت کرده، به آنها برنمی گردانند. به عبارت دیگر ایجاد پیوند در لینک های یک طرفه متقابل نیست. در واقع می توان گفت لینک های one-way پیغامی را به موتورهای جستجو منتقل می کنند که این وب سایت دارای مطالب بسیار مفید و ارزشمندی است که وب سایت های دیگر نیز در مورد آن به افراد اطلاع رسانی می کنند. به لینک های یک طرفه بک لینک نیز گفته می شود.
یکی از بهترین راه ها برای رسیدن رنکینگ بالا و افزایش ترافیک سایت، ایجاد لینک های یک طرفه یا همان بک لینک از سایت های معتبر موجود در وب می باشد.

در این اینجا به برخی از منابع خوب و مناسب در وب برای دستیابی به لینک های یک طرفه  اشاره می کنیم:

۱-جستجوی اصناف خاص در دایرکتوری های جستجو

دایرکتوری های جستجو برای صنایع خاص مانند دایرکتوری “سفر” طراحی شده است. امکان قرار گرفتن در لیست این دایرکتوری ها هم به صورت رایگان و هم پولی وجود دارد. تصمیم با شماست که میزان ارزش آن دایرکتوری را تشخیص داده و در صورت نیاز برای آن هزینه صرف نمایید.

۲- از ویدئو ها ، اسلاید و نرم افزارها استفاده کنید

تصاویر ویدئویی روشی مناسب برای دریافت لینک های یک طرفه می باشد. یک فیلم جالب به سرعت در سراسر اینترنت پخش می شود. بسیاری از صاحبان وب سایت اغلب برای بهبود ظاهر وب سایت و اضافه شدن محتوا درآن اقدام به ایجاد تصاویر ویدئویی و جاسازی آن در وب سایت خود می کنند. به طور مثال کافی است به وب سایت slideshare.net نگاه کنید و ببینید که چگونه بک لینک ایجاد کرده است شما هم می توانید کاری شبیه آن انجام دهید .

۳-معرفی وبسایت به موتورهای جستجو

وب سایت خود را در دایرکتوری های آنلاین موتورهای جستجو مانند yahoo! و Dmoz.org ثبت نمایید. هنگامی که در این وب سایت ها لینک داشته باشید، اعتبار و ارزش وب سایت شما به صورت اتوماتیک افزایش خواهد یافت.

۴-ارسال نظرات به وب سایت ها و وبلاگ ها

در حالی که بسیاری از سایت ها هنوز Cracking Down بوده و یا تمام لینک های آنها Nofollow است… اما اظهار نظر یا Commenting در وبلاگ و سایت ها هنوز راه موثری برای رسیدن به بک لینک ها می باشد. بسیاری از بازاریابان اینترنتی برای خود گوگل Alerts با کلمات کلیدی هدفمند ایجاد می کنند و هنگامی که هر لینک مرتبطی در گوگل ایندکس می شود، ایمیل آن برای آنها ارسال می شود. سپس کاملاً لینک مورد نظر را بررسی کرده و در صورت ارزشمند بودن آن “دیدگاه” خود را برای آن ها ارسال می کنند.

۵- مقالات خود را به دایرکتوری های مقاله ارسال و ثبت نمایید

دایرکتوری های مقاله زیادی وجود دارد که شما می توانید مقالات خود را به آنها ارسال نموده و آنها نیز بک لینک به وب سایت شما ارائه می کنند.

۶- لینک های قدرتمند با دامنه های .edu و .gov

اغلب به دلیل اینکه در شمار وب سایت های غیر تجاری و تبلیغاتی و با نفوذ و قدرتمند قرار می گیرند، لینک های .edu و .gov از موثرترین و قدرتمند ترین لینک های یک طرفه ای هستند که می توانید دریافت نمایید. سعی کنید از محدوده های کلیشه ای خود بیرون زده و از این نوع لینک ها برای وب سایت خود استفاده نمایید.

در صورتی که برای کسب و کار خود به دنبال روش های بازاریابی اینترنتی و یا طراحی سایت ارزان و سئو هستید ما در مجموعه سمانیک آماده ایم تا شما را همراهی کنیم .

روشهای لینک سازی هدفمند در بازاریابی اینترنتی