هر بازدید کننده ای در دنیای مجازی که وارد سایت فروشگاهی شما می شود, یک مشتری بالقوه محسوب می شود. رقابت در دنیای تجارت الکترونیک و تلاش برای جذب کاربران همیشه فشرده است و شما باید از تمام توان خود برای جلب مشتری به سایت خود و جلب نظر او از طریق پاسخ به نیازهایش استفاده کنید. در اینجا به عواملی که باعث شکست فروشگاه اینترنتی شما می شود اشاره می کنیم :

۱-سرمایه گذاری

شما برای کسب و کار خود نیاز به یک سرمایه گذاری مناسب دارید. تا سرمایه گذاری نکنید نمی توانید درآمدی داشته باشید.
همانند تمامی شغل ها، کسب و کار در اینترنت نیز به سرمایه اولیه حداقل برای شروع نیاز دارد. می توان برای شروع ۱۰۰۰۰۰ تومان سرمایه در نظر گرفت اما فقط ۵۰۰۰ تومان از آن را کالا خرید و برای فروشگاه پشتوانه ایجاد کرد. می توانید از یک سرمایه گذار استفاده کنید که این سرمایه گذار می تواند یک فرد خارجی باشد و یا یکی از نزدیکان و آشنایان شما.

۲-جریان پیدا نکردن سرمایه

به طور کلی جریان سرمایه به معنای وارد شدن و خارج شدن پول به شغل و تجارت می باشد. شرکت های تازه کار زمانی که پول کافی برای مقابله با این مسئله نداشته باشند دچار مشکل می شوند. یعنی شرکت با همان سرمایه اولیه که گذاشته کار می کند و نمی تواند تا زمانی که محصولی به فروش نرفته کالا جدیدی خریداری نماید.

۳-وب سایت نامناسب

ممکن است محصولات بسیار موفق و کاربردی هم به دلیل اینکه سایت فروشنده مناسب نیست، فروش نداشته باشند.
یکی از رایج ترین اشتباهات در طراحی سایت فروشگاهی اضافه کردن جلوه های فلش بیش از حد به سایت, گرافیک های حجیم و قرار دادن فایل های صوتی و تصویری در طراحی سایت است. افزودن یک سری ویژگی ها و قابلیت ها به طراحی سایت فروشگاهی ممکن است برای شما جذاب باشد ولی باید بدانید که این افزونه ها قطعاً عملکرد سایت فروشگاهی شما را ضعیف می کنند و باعث شکست سایت فروشگاهی شما می شوند. پس در طراحی سایت فروشگاهی سعی کنید رابط کاربری ساده ای داشته باشید به طوری که همه چیز به آسانی برای کاربران قابل دسترس باشد.

۴-قرار دادن تصاویر بی کیفیت از محصولات

مشتریان فروشگاه اینترنتی شما نمی توانند به صورت فیزیکی محصولات را بررسی کنند. به همین دلیل نیاز است عکس های مختلفی از محصول در کاتالوگ فروش آن محصول در سایت قرار داده شود. استفاده ازعکس نامناسب با وضوح پایین باعث می شود مشتری به این محصول اعتماد نکند.

۵-موقعیت شناسی و داشتن صبر

یکی دیگر از دلایلی که باعث شکست کسب و کارهای اینترنتی می شود این است که همه افراد به دنبال فرصت هایی با سود آوری بالا هستند اما به این نکته توجه ندارند که آیا شرایط و ملزومات حرکت در این مسیر را آماده کرده اند؟
همچنین در این مسیر نباید انتظار داشته باشید تا در مدت زمان کم بتوانید به نتیجه برسید کسب و کارهای اینترنتی مستلزم صبر و پشتکار زیادی است.

۶-رقابت تنگاتنگ در دنیای اینترنت

فضای اینترنت فرصت های زیادی را حتی برای مشاغل کوچک بوجود آورده است. اما در حقیقت هیچ کار اینترنتی نیست که در ابتدا با مشکل رقابت شدید درگیر نشده باشد. این مشکل به خصوص برای فروشگاه هایی که محصولات مشابه هم می فروشند بسیار رایج است. مثلا برای یک شرکت تازه کار بسیار سخت است که بتواند با فروشگاه هایی مثل آمازون، علی بابا، والمارت، بست بای و غیره رقابت کند.

۷-فقدان آموزش مناسب

اغلب کارآفرینان در زمینه کسب و کار خود و عوامل تاثیر گذار بر کسب و کارشان شناخت کافی ندارند. شروع یک کسب و کار آنلاین بدون آموزش و ارتقای مهارت ها احتمال شکست بالایی دارد. اگر از مهارت و دانش کافی برخوردار نیستید می توانید با افراد خبره در زمینه کاریتان مشورت کنید.

۸-نادیده گرفتن تکنولوژی

برای تولید درآمد در این فضا فقط راه اندازی یک وب سایت کافی نمی باشد و باید از دیگر تکنولوژی های روز مانند شبکه های اجتماعی استفاده نمود. جدایی از تکنولوژی روز جدایی از مخاطبان و مشتریان می باشد.

شرکت سمانیک با داشتن نمونه کارهای قوی در زمینه طراحی سایت فروشگاهی ، سئو ، بازاریابی اینترنتی می تواند بهترین مشاوره را در اختیار مخاطبان و مشتریان خود قرار دهد.

 

آیا فروشگاه اینترنتی باید جدا از خود سایت طراحی شود ؟