زمانی که می خواهید سایتی برای خود و یا کسب و کارتان راه اندازی کنید حتما این سوال ذهنتان را مشغول کرده که کجا می توانید یک طراح خوب پیدا کنید؟
آیا باید سراغ شرکت های طراحی سایت بروید و یا از فریلنسرها یا همان آزادکارها کمک بگیرید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت هر کدام یعنی شرکت های طراحی سایت و یا فریلنسرها مزیت ها و معایب خاص خودش را دارد. البته انتخاب شما به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

شرکت طراحی سایت
در اینجا برخی از این فاکتورها را نام می بریم :

۱- هزینه طراحی سایت

اگر کسب و کار کوچکی دارید و یا کار خود را تازه شروع کرده اید، از آنجایی که فریلنسرها هزینه کمتری می گیرند و قادر خواهند بود سایت های کوچک را بدون هیچ مشکلی مدیریت کنند می توانند بهترین انتخاب برای شما باشد.

۲- فاکتور زمان در طراحی سایت

یک شرکت طراحی وب سایت می تواند پروژه فوری را سریع تر از یک فریلنسر به اتمام برساند. این گزینه بزرگترین امتیازی است که در شرکتها وجود دارد. آن ها منابع و نیروهای متعددی دارند و می توانند در یک زمان واحد بر روی پروژه های متعددی کار کنند و سایت را در بازه زمانی مدنظر شما به اتمام برسانند.
در مقابل فریلنسرها معمولا به تنهایی کار می کنند و زمان خود را صرف اتمام پروژه می نمایند. این افراد بسته به مشتریان و پیچیدگی که پروژه دارد، معمولا فرایند پروژ را می شناسند و زمان دقیق آغاز کار و اتمام آن را تخمین می زنند.
در نتیجه اگر فاکتور زمان برایتان اهمیت زیادی دارد پروژه خود را به شرکت های طراحی سایت بسپارید.

۳- نحوه ارتباطات در طراحی سایت

برقراری ارتباط موضوع دیگری است که در هنگام طراحی سایت باید مدنظر قرار دهید. با اینکه فریلنسرها تحت زمانبندی خود کار می کنند اما شما می توانید در هر ساعتی از روز با آن ها تماس بگیرید و در مورد مشکلات و نگرانی هایی که دارید صحبت نمایید.
اما در یک آژانس طراحی وب، در آغاز ارتباط، باید فرایند ارتباطی خود را به طور واضح شناسایی کنید و بدانید در این مدت با چه کسی در ارتباط خواهید بود. این موضوع باعث می شود، کل فرآیند استرس کمتری برای شما داشته باشد.

۴- انعطاف پذیری در طراحی سایت

انعطاف پذیری طراح یا شرکت طراحی مسئله مهم دیگری است که به هنگام طراحی یک سایت جدید باید مدنظر داشته باشید. میزان انعطاف پذیری در فریلنسرها متفاوت است اما بیشتر اوقات آن ها فرآیند ها را ثابت نگه می دارند و ممکن است نتوانند طراحی های موثر، کارآمد و به روزی ارائه نمایند.
اما آژانس های طراحی وب تلاش می کنند مشتریان را به موفقیتی که مدنظر دارند برسانند. شهرت و اعتبار آن ها در خوشحال کردن مشتری است و این موضوع به معنای انعطاف پذیری در فرآیند طراحی است.
این افراد باید اطمینان حاصل کنند که سایت طراحی شده رقابتی است و می تواند با بهترینهای صنعت موجود سازگار و هماهنگ باشد.

۵- نگهداری و پشتیبانی وب سایت

در اکثر موارد، کسب وکارها نیاز به نگهداری و پشتیبانی مداوم برای سایت خود دارند. بیشتر فریلنسرها تنها در طراحی وب تخصص دارند و نمی توانند بعد از طراحی سایت، پشتیبانی قابل قبول و یا فعالیت های بازاریابی را برای مشتریان خود انجام دهند.
ادر صورتی که بعد از طراحی سایت خود به دنبال پشتیبانی مداوم هستید، بهتر است با یک شرکت طراحی سایت همکاری داشته باشید. بیشتر آژانس ها می توانند خدمات بازاریابی دیجیتال را فراهم آورند. اینکار به شما اطمینان می دهد که سایتتان همانگونه که انتظار دارید عمل می کند. اگر به دنبال رشد و توسعه کسب وکارتان هستید این گزینه بسیارعالی خواهد بود.

ما در مجموعه سمانیک علاوه بر خدمات طراحی وب سایت ، خدمات بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ هم ارائه می کنیم که می تواند باعث رشد و توسعه کسب و کار شما در فضای آنلاین شود.