سئوی محلی به منظور بهینه سازی وبسایت برای افزایش رتبه، در نتایج محلی و وابسته به منطقه جغرافیایی کاربران انجام می‎گیرد. در صورتی که کسب و کار و تجارت در مکان جغرافیایی خاصی انجام ‎شود، علاوه بر کارهایی که برای سئو   سایت نیاز است، سئوی محلی نیز ضرورت پیدا می‌کند.

سئو محلی

مدیران وب سایت‎ها‎ می‎توانند با اعلام مکان جغرافیایی که در آن هستند و با استفاده از کلمات کلیدی موضوع فعالیت، میزان بازدیدکننده‎ها‎ی سایت را افزایش دهند. موتور جستجو و روبات‎ها‎ی سایت گوگل توجه خاصی به جستجوهای محلی و منطقه‌ای نشان داده‌اند و به دنبال ارائه اطلاعات از نزدیک‌ترین مکان‌ها به کاربران هستند.

اهمیت سئوی محلی در آینده بیشتر می‎شود و جلب نظر گوگل می‎تواند در بهینه سازی سایت مؤثر واقع شود. به عنوان نمونه، رستورانی که در شرق تهران تأسیس شده است، با اقدام به سئوی محلی، می‎تواند علاوه بر افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب سایت، مشتری‎ها‎ی خود را هم افزایش دهد. سئو محلی با استفاده کاربران از گوشی های تلفن بیشتر مورد توجه قرار می گیرد به طور مثال کسی که در شهر های خارجی زندگی می کند اگر بخواهد نزدیک ترین پیتزا را نسبت به محل خود پیدا کند می تواند از این تکنیک استفاده کند و شاید بتوان گفت همین دلیل باعث شد که این تکنیک بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. البته برای تشخیص مکان یک کاربر که با تلفن همراه است برخی مواقع خطا وجود دارد اما در کل مفید است. اولین قدم در سئوی محلی هدف گذاری روی عباراتی است که مستقیما نام مکان، محدوده یا شهر مورد نظر شما را در خود دارند و دومین قدم قرار دادن این عبارات در فضاهایی مناسب از محتوای سایت خواهد بود.

اشتباهات رایج در سئو محلی

۱- استفاده نکردن از کد تلفن شهر

۲- عدم درج آدرس شرکت

۳- کامل نکردن صفحه پروفایل در گوگل پلاس

۴- استفاده از کلمات کلیدی اشتباه۵٫ نادیده گرفتن سرعت سایت

۶- استفاده بیش از اندازه از کلمه کلیدی حاوی مکان جغرافیایی

۷- عدم فعالیت در شبکه های اجتماعی