از طریق سئو و بهینه سازی وب سایت می توان درآمد بسیاری از وب سایت کسب نمود چرا که ۹۰% کاربران اینترنت به کار موتورهای جستجو اکتفا می کنند؛ به همین دلیل اغلب کسب و کارهای اینترنتی به اهمیت سئو پی برده اند و به دنبال فردی برای بالا بردن رتبه سایت خود هستند. یکی از روش های بازاریابی اینترنتی همان سئو می باشد، طبق آمارهای منتشر شده حدود ۸۰ درصد کاربران توسط موتورهای جستجو به وب سایت ها هدایت می شوند و باز هم طبق همین آمار روزانه بیش از ۳ میلیارد عبارت در گوگل جستجو می شود، بنابراین بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو امری ضروری محسوب می شود.

در ادامه به راههای کسب درآمد از سئو، می پردازیم .

راههای کسب درآمد از سئو

روش های کسب درآمد از سئو

۱- سئو رایتینگ

به کسی که اصول سئو را می داند و بر طبق آن اصول، محتوا تولید می کند سئو رایتر می گویند. یکی از مواردی که باعث بهبود رتبه وب سایت می شود، تولید محتوای بهینه و اصولی است. در سئو رایتینگ، هدف بهبود رتبه سایت با استفاده از محتوای باکیفیت و سئو شده است.

۲- تحلیل و آنالیز سایت

ابزارهای بسیاری وجود دارد که می توان به کمک آنها وب سایت های مختلف را آنالیز کرد. در این تحلیل ها، رتبه سایت و نقاط قوت و ضعف آن بررسی می شود. معمولاً آنالیز انجام شده را برای مدیران سایت ارسال می کنند تا متوجه نقاط ضعف و قوت کارشان شوند. در این تحلیل ها ایرادات کدنویسی سایت که ممکن است در زمان طراحی سایت  رخ داده باشد مشخص می شود.

آنالیز کلمات کلیدی، آنالیز لینک ها، تحلیل های فنی، آنالیز رقبا و فعالیتشان از جمله وظایف یک تحلیلگر سئو است. متخصص تحلیل سئو سایت ها باید بتواند استراتژی های سئوی سایت را مشخص کند؛ یعنی تعیین کند که کدام کلمه کلیدی برای بالا آمدن سایت مناسب تر است.

۳-فروش سایت سئو شده و آماده

بعضی از متخصصین سئو، چندین سایت سئو شده در یک زمینه خاص آماده می کنند و به مشتریان خود می فروشند. ترافیک این سایت های آماده به حد نصاب رسیده و کلمات کلیدی و مطالب سایت بهینه شده است. برخی افراد برای اینکه سریع وارد رقابت شوند، اینگونه سایت ها را خریداری می کنند. فروش هر کدام از این سایتهای آماده بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است.

۴- ساخت لینک و بک لینک

بک‌ لینک، یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است. هرچه بک ‌لینک بیشتری به سایت شما روانه شود، سایتتان محبوب‌ تر خواهد بود. استفاده مناسب از بک لینک مفید موجب بهبود رتبه سایت خواهد شد. بک لینک سازی مناسب به رشد وب سایت کمک کرده و مخاطب را جذب می کند. شما میتوانید برای سایت های دیگران بک لینک بسازید و برای این کار پول دریافت کنید.

چگونه می توانید خدمات سئوی خود را بفروشید؟

برای اینکه دیگران را متقاعد کنید که از خدمات سئوی شما استفاده کنند، باید به مباحث سئو مسلط باشید. علاوه بر تسلط بر مباحث سئو ، شما باید اصول مذاکره را بدانید و با قدرت برای طرف مقابل کارتان را توضیح دهید. برای شرکت ها و وب سایت های تجاری تخصصتان را توضیح دهید و بهبود رتبه سایت های شرکتی را قبول کنید. به علاوه شما می توانید با ترکیب روش های گفته شده نیز درآمد قابل توجهی به دست آورید.