ایمیل مارکتینگ یک روش مستقیم بازاریابی است که در آن به واسطه ایمیل، اطلاعاتی درباره محصولات و خدمات خود به مخاطبانمان ارائه می‌دهیم. در واقع با استفاده از روش ایمیل مارکتینگ می توانید بدون پرداخت هیچگونه هزینه ای و به صورت کاملا رایگان اقدام به ارسال ایمیل های انبوه به کاربران کنید و ایمیل های تبلیغاتی خود را ظرف چند ساعت به هزاران یا میلیون ها کاربر بفرستید و به این صورت آمار بازدید سایت خود را و همچنین آمار فروش محصولات خود را بالا ببرید.

۱-داشتن بانک ایمیل معتبر

اولین قدم در بازاریابی ایمیلی داشتن یک بانک اطلاعاتی معتبر است تا بوسیله آن بتوانید با جامعه هدف خود را در ارتباط باشید.

۲-داشتن موضوع جذاب و گیرا

داشتن موضوع جالب و جذاب باعث می شود توجه افراد به ایمیل شما جلب شود و آن را بخوانند. سعی کنید موضوعاتی که می تواند برای مصرف کننده جذاب باشد را پیدا کنید. موضوع ایمیلتان باید سر راست باشد و محتوای ایمیل را در چند کلمه بیان کند.

۳- طراحی قالب خلاقانه

احتمالا شما هم از قالب‌های آماده برای ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده می‌کنید زمانی که از قالب آماده استفاده می کنید، علاوه بر تکراری بودن قالب برای کاربر، احتمال اسپم شدن آن نیز افزایش پیدا می کند.
در نتیجه بهتر که یک ایمیل اختصاصی و خلاقانه‌ای را طراحی کرده و از آن استفاده کنید. می توانید طرح های خلاقانه ای را بوسیله نرم افزار های گرافیکی مثل فتوشاپ طراحی کنید و یا اگر با این نرم افزارها آشنایی ندارید میتوانید از طراحان گرافیک کمک بگیرید.

۴-تنظیم زمان ارسال ایمیل

طبق نتایجی که از نظرسنجی‌ها بدست آمده بیشتر افراد معمولا صبح‌ها ایمیل خود را چک می کنند در نتیجه برای ایجاد بالاترین بهره وری می توانیم اول صبح ایمیلها را ارسال کنیم.

۵- جای دادن URL ها

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید اضافه کردن لینک ها به ایمیلتان است. با این کار شانس شما برای هدایت اعضای سایت تان به سمت محصولات و خدمات شما افزایش پیدا می کند. سعی کنید از کلیدواژه های هدفمند خودتان برای لینک ها استفاده کنید.

۶- قابلیت لغو اشتراک

مشتری اصلا دوست ندارد تبلیغ غیرمرتبطی با علایقش براش ارسال شود و از آن بدتر اینکه که امکان لغو عضویت یا غیر فعال سازی آن هم وجود نداشته باشد. بنابراین سعی کنید به انتخاب مشتری احترام بگذارید و این مورد را مد نظر قرار دهید.

۷- ایمیل‌های مناسبتی

مناسبت‌های مختلف فرصت خوبی برای فروش محصولات با تخفیف‌های ویژه است. معمولا محصولاتی که در مناسبت‌های مختلف عرضه می‌شود، مورد استقبال مردم قرار می گیرند چون قدرت خریدشان نسبت به قبل بخاطر تخفیف سایت‌ها افزایش می‌یابد. در روزهای خاصی از جمله جشن‌ها و عیدهای مهم می توانید از این نوع ایمیل ها استفاده کنید.

۸- تحقیق و بررسی روی نیازهای مشتری

شما به عنوان شخصی که کالا یا خدماتی را عرضه می کند باید بدانید که نیاز مشتری چیست؟ آیا کارهای شما نیازهای مشتری را تامین می کند و آنها را راضی نگه می‌دارد؟ اگر مشتری در حال حاضر راضی است آیا در آینده نیز اینگونه خواهد بود؟ برای رسیدن به موفقیت در بازاریابی ایمیلی باید به این پرسش‌ها پاسخ داده و برای آنها راه حل پیدا کنید.

۹-رفتار دوستانه

برای یک رابطه بهتر شما باید ایمیل تان را کمی دوستانه تر و شخصی تر کنید تا رابطه دوستانه تری با مصرف کننده های جدید و آینده خود داشته باشید. اگر می توانید از سرویس هایی استفاده کنید که نام کاربران شما را در ایمیل نمایش می دهند و ایمیل ها را شخصی تر کنید.

۱۰- مشتری مداری

در حالت کلی سعی کنید که هدف شما جلب رضایت مشتری باشد. این رضایت مشتری است که به شرکت شما اعتبار می‌بخشد و آن را سر پا نگه می‌دارد. با پاسخگویی سریع و قانع کننده به سوالات و مشکلات مشتریانی که از طریق تیکت‌های سایت ، ایمیل ، تماس تلفنی و … با شما در میان گذاشته‌اند می توانید رضایت مشتریان را جلب کنید.

 

ایمیل مارکتینگ و نحوه استفاده از آن