در این مقاله می خواهیم توصیه هایی برای شرکت هایی که در ابتدای راه اندازی یک سایت اینترنتی هستند و می خواهند بدانند که برای راه انداختن یک وب سایت جدید چه باید بکنند داشته باشیم و به سوالاتی از این قبیل پاسخ دهیم :

آیا باید به سراغ شرکت های ثبت دامنه برویم و یک دومین جدید انتخاب کنیم؟ یا به دنبال وب سایتی موفق و شناخته شده باشیم و آنرا خریداری کنیم؟

آیا خرید یک وب سایت به هزینه آن می ارزد؟
اگر می خواهید پاسخ این سوالات را بدانید با ما همراه باشید و این مقاله را تا آخر بخوانید.
در صورتی که بتوانید وب سایتی پیدا کنید که نام دامنه مناسب ، کوتاه و مرتبط با کسب و کار شما داشته باشد فرصت هاي جديدي برای کسب و کار خود فراهم کرده اید. اگر کسب و کار شما رونق مناسبی دارد بهتر است یک وب سایت حاضر و آماده را خریداری نمایید و آن را بهینه سازی نمایید تا بازار های جدید را از دست ندهید. به این روش شما چند قدم از رقبا جلوتر هستید. در واقع هزینه کردن برای خرید دامنه در جایی ارزش دارد که دامنه مورد نظر ما از تمام نقطه نظرات مناسب سایت ما باشد.

دامنه را بخریم یا ثبت کنیم؟
از نظر الگوریتم و قوانین گوگل انتخاب دامنه معنا دار و متناسب با موضوع سایت بسیار حائز اهمیت است. پس بهتر است در انتخاب دامنه خود دقت کنیم. با توجه به توضیحاتی که داده شده هزینه کردن برای دامنه فقط در صورتی مجاز است که مطمئن باشیم دامنه مورد نظر مناسب فعالیت ماست و از قوانین قوانین و الگوریتم های گوگل می توانید در رتبه بندی و بازدهی سایت ما تاثیر گذار باشد.
به دلایل زیر خرید دامنه مرتبط با فعالیت شما را پیشنهاد می کنیم :

۱-سابقه

یکی از معیار هایی که موتور های جستجو و سیستم های رده بندی برای ارزیابی وب سایت ها از آن استفاده می کنند عمر این وب سایت و زمان فعال بودن آن است. بنابراین اگر بتوانید وب سایتی خریداری کنید که چندین سال سابقه فعالیت موفق داشته است در رده بندی بین رقبای خود جایگاه مناسبی خواهید داشت.

۲-ترافیک

آنچه برای تعیین ارزش و درآمد زایی یک وب سایت بیشترین تاثیر را دارد ترافیک آن وب سایت است. اگر یک وب سایت جدید راه اندازی کنید و سعی کنید همه کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهید و هزینه زیادی هم برای تبلیغات صرف کنید باز هم یکی دو سال وقت لازم دارید تا به ترافیک مناسبی دست پیدا کنید که از دید مشتریان شما قابل قبول باشد در نتیجه خرید یک سایت آماده به صرفه تر می باشد.

۳- موتور های جستجو

برای اینکه موقعیت وب سایت خود را در موتور های جستجو به حدی قابل قبول برسانید زمان و هزینه زیادی لازم دارید و هر چه بخواهید در زمان کمتری موقعیت و ترافیک وب سایت خود را ارتقا دهید باید پول بیشتری خرج کنید. به طور مثال گوگل که بزرگترین موتور جستجو در اینترنت است به این زودی ها وب سایت شما را در لیست خود اضافه نخواهد کرد و باید شروع به ساخت بک لینک کنید و لینک وب سایت خود را در صفحات مختلف و در وب سایت ها و وبلاگ های متعدد اضافه کنید. در این صورت باز هم بین ۴۰ روز تا ۳ ماه زمان لازم است تا وب سایت شما را در لیست خود اضافه نماید و این تازه ابتدای راه است چون اگر تلاش زیادی داشته باشید و مرتب محتویات وب سایت خود را به روز رسانی کنید و وب سایت شما به اندازه کافی مفید باشد و به اندازه لازم تبليغات كنيد، باز هم دو تا ۴ سال طول می کشد تا به رتبه مناسبی در نتایج جستجو دست یابید و حتی ثبت وب سایت شما در بعضی از دایرکتوری ها و موتور های جستجو بیش از این طول می کشد و بعضی از آنها در صورتی که رتبه مناسبی در گوگل نداشته باشید شما را در لیست خود اضافه نمی کنند تا به ترافیک مناسب دست پیدا کنید. بنابراین اگر کسب و کار شما رونق مناسبی دارد بهتر است یک وب سایت حاضر و آماده را خریداری نمایید و آن را بهینه سازی نمایید تا بازار های جدید را از دست ندهید. به این روش شما چند قدم از رقبا جلوتر هستید.

نکاتی برای انتخاب نام دامنه مناسب

۱-نام انتخابی شما باید ساده و روان باشد.
۲-انتخاب دامنه با حروف کم
۳-متناسب با فعالیت شما باشد.
۴-بخاطر سپردن آن آسان باشد.
اگر نام دامنه شما بلند باشد يا بخاطر آوردن آن سخت باشد به راحتي قسمت زيادي از مشتريان خود را از دست مي دهيد چون آنها يا آدرس اينترنتي شما را فراموش مي كنند يا آنقدر خود را اذيت نخواهند كرد كه يك نام دامنه عجيب و غريب را به خاطر بسپارند. حتي هنگامي كه در نتايج موتور هاي جستجو به دنبال شما بگردند ممكن است به اشتباه وارد وب سايت ديگري شوند چون فقط آن وب سايت نام دامنه كوتاه تر و اصيل تري دارد و به مشتري شما نصيب شركت رغيب شود.

۱۰ ابزار مفید برای انتخاب نام دامنه مناسب