این روزها با رشد روز افزون فروشگاه‌های اینترنتی، داشتن استراتژی بازاریابی محتوا بسیار مهم و حیاتی است. در سال های اخیر اعتماد مردم به فروشگاه‌های اینترنتی افزایش یافته است. دیجی کالا اولین فروشگاه اینترنتی است که در سال ۸۴ کار خود را آغاز کرد و تبدیل به موفق ترین ها در این حوزه شد.

برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی، نیاز به بررسی و تحلیل زیادی دارید تا بتوانید در کنار سایر رقبا، به فعالیت بپردازید. محتوا به معنا اطلاعاتی است که در رابطه با محصولات و خدمات در اختیار مشتریان قرار می دهید.

تولبد محتوای فروشگاه های اینترنتی

به هر میزان که محتواها جذاب و باکیفیت تر باشند، در جلب نظر کاربر و بازدیدکننده و هدایت آنها به سمت خرید محصولات موفق تر عمل می‎کنند. به همین جهت متخصصان سئو و بهینه سازی معتقدند که به منظور بالا بردن تعداد بازدیدکننده فروشگاه آنلاین و در نتیجه افزایش سطح فروش، باید از محتواهایی جذاب استفاده کرد.

تولید محتوای فروشگاه‌های اینترنتی

تولید محتوا برای فروشگاه های آنلاین آسان نیست و باید توسط متخصصین انجام شود. محتوا برای فروشگاههای اینترنتی می تواند به شکل های زیر باشد :

 نحوه استفاده از محصولات

 تهیه تصاویر از محصولات

 تولید محتوای صوتی برای معرفی کالاها

 استفاده از نمودارها و جدولهایی که مربوط به مشخصات فنی محصولات است

هر کدام از این روشها نیازمند ابتکار و به کارگیری تکنیک های جدید و خاص هستند.

از کپی برداری اکیدا خودداری کنید و با ایجاد محتوای اختصاصی برای فروشگاه خود سعی کنید رتبه وبسایتتان را در بین رقبا ارتقا دهید.

در زمان تولید محتوا باید به علایق مشتریان توجه ویژه ای داشته باشید و محتوای مورد پسند آنان تولید کنید چرا که گوگل در صورتی که بداند کاربران به محتواهای یک سایت علاقه دارند و به سمت سایت روانه  می‎شوند، رتبه سایت را ارتقا داده و پارامترها و الگوریتم های خود را مطابق با وب سایت مربوطه تغییر می‎دهند. محتوای مناسب فروشگاه اینترنتی، باید به طور کامل جزئیات کالا یا خدمات شما را پوشش دهد.

 ترجمه برای تولید محتوای فروشگاه های اینترنتی

می توانید به سراغ سایت های خارجی مشابه با یک فروشگاه اینترنتی بروید و شروع به ترجمه مطالب این سایت ها کنید. ترجمه مطالب و محتوای سایت های خارجی از نظر اقتصادی به صرفه تر بوده و می توانند به عنوان مطالبی بکر و متمایز محسوب شوند. یک نکته مهم در ترجمه مطالب، خودداری از ترجمه تحت الفظی برخی محتواها است که با فرهنگ یک جامعه همخوانی ندارند. در این صورت باید ویراستاری ترجمه به طور کامل صورت بگیرد و محتواها براساس نیاز کاربران منتشر شوند. محتوا می تواند برای فروشگاه اینترنتی شما معجزه کند.

نکاتی برای تولید محتوای فروشگاه‌های اینترنتی

۱-تحقیق در مورد نیازهای مشتریان خود

۲-شناسایی بازارهدف

۳-در شبکه های اجتماعی حضور مستمر داشته باشید.

۴-درباره خدمات و محصولات خود صحبت کنید.

۵-ایمیل کاربران و مشتریان خود را جمع آوری کنید.

۶-حتما وبلاگ داشته باشید.

۷- درباره هر محصول به طور جزئی و شفاف توضیح دهید.

۸-سعی کنید با مخاطبان ارتباط تصویری برقرار کنید.

آیا فروشگاه اینترنتی باید جدا از خود سایت طراحی شود ؟