پست مهمان چیست؟

پست مهمان روشی است که توسط بلاگ نویسان و افراد متخصص در بازاریابی اینترنتی به منظور افزایش ترافیک وبسایت استفاده می شود. در واقع پست مهمان، مطلبی است که مالک یا بلاگ نویس یک سایت آن را به جای اینکه در سایت خود قرار دهد، در بخش مقالات یا اخبار سایت های دیگران قرار می دهد و در عوض تنها چیزی که از آن سایت می خواهند، قرار دادن لینک سایت خود در مطالب و گرفتن بک لینک می باشد.

پست مهمان مزیت های فراوانی دارد و در سئو سایت تاثیر زیادی می گذارد. در اینجا به برخی از این مزایا اشاره می کنیم :

مزایای استفاده از پست مهمان

۱- مهم ترین مزیت پست مهمان، پیدا کردن کاربر جدید برای وبسایت می باشد.

۲-باعث ارتباط بیشتر شما با سایت های دیگر می شود که در نهایت در تعامل بیشتر شما با سایت های مرتبط و هم صنف های تاثیرگذار خواهد بود.

۳-افزایش بک لینک به سایت

۴-افزایش بازدید و بالا بردن ترافیک سایت

۵- افزایش محبوبیت و برندسازی سایت با استفاده از محتوا

انتخاب وبسایت مناسب برای قرار دادن پست مهمان

انتخاب سایت میزبان خیلی مهم است و باید در انتخاب وبسایت هایی که از آنها برای پست مهمان استفاده می کنیم با دقت زیادی عمل کنیم. شاید بخواهید از این روش در حجم زیادی استفاده کنید، اما بهتر است از این کار پرهیز کنید. پست مهمان در تعداد کم و تنها در وبسایت های معتبر ارزشمند بوده و تاثیر گذار است چرا که گوگل به سایت های معتبر اعتماد دارد و به لینک هایی که از این گونه سایتها منتشر می شود اهمیت بسیاری می دهد و آنها را در معرض جریمه قرار نمی دهد. اما با این حال نکات مهمی در زمینه انتخاب سایت میزبان وجود دارد که می بایست آن ها را مد نظر قرار دهیم .

۱-سایت میزبان پست مهمان با شما حداکثر کاربران مشترک را داشته باشد. به این خاطر بیان می کنیم حداکثر زیرا هیچ سایت رقیبی که زمینه کاری آن با شما کاملا مشخص است، اقدام به انتشار مطالب شما در بخش بلاگ خود نمی کند. برای همین بهتر است که سایت هایی که در یک زمینه با شما مشترک هستند، استفاده کنید مانند سایت های خبری.

۲-سایت ها محبوب و شناخته شده باشند و رتبه بالاتری از شما داشته باشند. سایتی را که انتخاب می کنید، بهتر است که از نظر محبوبیت و تعداد کاربران از سایت شما بیشتر باشد تا شانس ورودی و بک لینک که از آن دریافت می کنید، افزایش یابد.

نکات مهم در هنگام نگارش پست مهمان

نگارش پست مهمان

۱-بر روی کیفیت تمرکز کنید

در نوشتن پست مهمان دقت کنید که محتوای آن جدید و با کیفیت بوده و تنها یکی از مطالب داخل سایت شما نباشد. در این صورت گوگل این محتوا را تکراری تشخیص داده و به لینک های داخل آن هم اهمیتی نمی دهد. بنابراین در نوشتن محتوای پست مهمان از با ارزش بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. برای این کار همواره پس از اتمام نوشتن، از خود بپرسید که آیا این مطلب ارزش اشتراک گذاری را دارد یا نه.

۲-از انکرتکست های متفاوتی استفاده کنید

احتمالا شما میخواهید در یک کلمه کلیدی مشخصی رتبه کسب کنید و به همین خاطر آن را به شکل انکر تکست بارها و بارها مورد استفاده قرار می دهید. این استراتژی کاملا اشتباه است. سعی کنید تنوع ایجاد کرده و از انکرتکست های متنوعی استفاده کنید. بهترین استراتژی اینست که از متن های متنوع، لینک های مختلف در جاهای مختلف متن و انکر تکست های متفاوتی استفاده کنید تا همه چیز طبیعی به نظر برسد.

در انتخاب متن لینک و یا همان انکر تکست دقت کافی را داشته باشید زیرا در دیده شدن سایت شما تاثیر زیادی دارد و سعی کنید کلمات کلیدی مناسب را در انکر تکست قرار دهید.

۳- اصول سئو را هنگام نگارش مطالب پست مهمان رعایت کنید

مطالبی را که برای سایت میزبان می نویسید، باید براساس اصول سئو باشد. هر چه اصول سئو در محتوا و البته خود سایت میزبان رعایت شد، شانس دیده شدن آن توسط گوگل بیشتر خواهند. این اصول شامل به کاربردن عناوین و متن بهینه، رعایت چگالی کلمات کلیدی، قرار دادن مناسب کلمات اصلی و کلیدی  است.

چگونه سایت میزبان را تحلیل کنیم ؟

۱- بررسی سن دامنه سایت مهمان

۲- بررسی تعداد بک لینک های سایت میزبان

۳- بررسی نام دامنه

۴- بررسی میزان مخاطبان آن. (در گوگل آنالتیک و سایت semrush میتوان بصورت محدود ترافیک سایت ها را مشاهده کرد.)

چگونه پست مهمان بپذیریم

اگر میخواهید در سایت خود پست مهمان داشته باشید میتوانید در کادری در انتهای مقاله امکان قرار دادن مشخصات نویسنده مقاله را بدهید به این کادر اصلاحا Author Box گفته میشود. در این کادر معمولا نام ، عکس ، مشخصات و لینک به سایت نویسنده مقاله وجود دارد.استفاده از وبلاگ نویسان مهمان یک معامله برد برد محسوب می شود که در آن دو طرف معامله برنده هستند.

جمع بندی

مانند هر تکنیک دیگری در سئو و بهینه سازی وبسایت در صورتی که از پست مهمان درست به جا و هوشمندانه استفاده شود تاثیر زیادی در سئو وبسایت شما و افزایش بازدیدکننده خواهد داشت.

در صورتی که تمایل به انتشار رپورتاژ آگهی در وبسایت سمانیک دارید می توانید با ما تماس بگیرید.