RSS چیست ؟

RSS مخفف عبارت (Really Simple Syndication) است و به شما امکان میدهد تا از آخرین خبرها و عناوین سایت و یا وبلاگ های مورد علاقه خود با خبر باشید، بدون آنکه نیازی داشته باشید به آنها سر بزنید.
RSS نوعی از اسناد XML است که برای به اشتراک گذاشتن یا استفاده از عنوان‌های خبرهای جديد یا تيترهاي يک سايت طراحی شده‌است.

تأثیر RSS در سئو سایت
استفاده از (RSS) اين امكان را به كاربران اينترنت مي‌دهد كه بدون سر زدن به سايت ها يا وبلاگ های مورد علاقه‌شان و تنها با ثبت نشاني (RSS) در يکی از مرورگرها يا نرم افزارهای خبرخوان(RSS Reader) از آخرين به روز رساني آنها مطلع شوند.

کاربردهای اصلی RSS

نمایش تازه‌ترین عناوین وب‌سایت‌های دیگر در وب‌سایت خود و یا بالعکس
دریافت جدیدترین مطالب سایت‌های مورد علاقه با استفاده از نرم افزارهای ویژه

مزایای RSS

• برای دریافت اطلاعات از طریق RSS نیازی به وارد کردن آدرس میل در وب سایت های مختلف نیست.

• صرف زمان کمتر و بازدهی بیشتر برای دریافت اطلاعات

• دریافت متن اخبار به صورت آنلاین و مطالعه در وضعیت آفلاین

• تنظیم زمان برنامه نصب شده برای خبرخوانی و گردآوری خبر به صورت منظم، به طور مثال هر ده دقیقه یکبار

یکی از تکنولوژی هایی که امروزه طرفداران بسیاری در دنیای طراحی سایت جذب کرده است ، RSS می باشد. اما سوالی که ممکن است مطرح شود این است که آیا تکنولوژی RSS در سئو سایت تاثیر گذار است؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

گرچه داشتن خروجی RSS می تواند کمک زیادی به سایت شما در نحوه برقراری ارتباط با مخاطب داشته باشد اما استفاده از این ابزارها هیچگونه ارتباط مستقیمی با سئو سایت شما ندارد. البته اگر بخواهیم به صورت غیر مستقیم نگاه کنیم پاسخ این است که بله ارتباط دارد! استفاده از این ابزارها بر روی برندسازی سایت شما موثر است و می تواند میزان جستجوی برند شما و مخاطب مستقیم سایت شما را افزایش دهد که این موضوع بر روی سئو تاثیر دارد.

از طرف دیگر استفاده از فیدبرنر می تواند بازدید مناسبی را به سمت سایت شما هدایت کند و به گوگل معرفی می کند که اولین کسی که محتوایی را تولید کرده شما هستید و می تواند تاثیر خوبی در کسب نکردن امتیاز منفی زمانی که سایت های دیگر مطالب شما را کپی می کنند داشته باشد.
همچنین تاکنون هیچ بیانه ای در رابطه با تاثیر مستقیم RSS در سئو سایت از سوی گوگل ارائه نشده است اما بارها در مقالات وب سایت های معتبر سئو دیده شده است که گوگل به، به روز بودن فید های RSS تاکید زیادی داشته است از این رو می توان متوجه میزان اهمیت به روز رسانی فید های RSS شد.