در بازار رقابتی امروز بدون توجه به اندازه شرکت و نوع کسب و کار شما، مسئله برندینگ یکی از مهمترین جنبه های هر کسب و کاری محسوب می شود. اما در ابتدا یک تعریف کلی از برند ارائه می کنیم تا با مفهوم آن آشنایی پیدا کنیم :

به زبان ساده برند قولی است که شما به مشتری می دهید، اینکه آنها از محصولات و خدمات شما چه انتظاری باید داشته باشند و این محصولات و خدمات چه تفاوتی با رقیب دارد؟ محصول شما چه مزیتی نسبت به دیگر رقبا دارد ؟

یکی از فواید و خروجی های که شما پس از برندینگ با آن روبرو می شوید ارزش افزوده ی کالا و یا محصول شماست. برای ایجاد برند خود لازم است در ابتدا به سوالات زیر پاسخ دهید :

۱- اهداف شما در کسب و کارتان چیست ؟

۲- نظر مشتریان شما در مورد کسب و کارتان چیست ؟

۳- ویژگی ها و مزایای محصولات و خدمات شما چیست و چه ویژگی شما را نسبت به رقبایتان متمایز می کند؟

۴- قرار است شرکت شما را با چه خصوصیاتی بشناسند؟

پس از یافتن پاسخ این سوالات با طی کردن مراحل زیر می توانید برند خود را به دیگران معرفی کنید.

در مرحله اول باید به فکر طراحی یک لوگو باشید چرا که لوگو اولین چیزی است که مخاطب شما با آن روبرو می شود پس باید به طور مشخص پیام شما را رسانده و مرتبط با زمینه فعالیتتان باشد.

طراحی لوگو

رعایت این مورد تاثیر به سزایی در ذهنیت مثبت مشتری خواهد داشت و حتما طراحی آن را به یک طراح خبره بسپارید، در این مرحله باید به دقت پیام برندتان را مشخص کنید. یک سری پیام اصلی و کلیدی را برگزینید و آنها را در اختیار طراح قرار دهید تا بتواند یک لوگو مناسب برای شما طراحی کند.

در مرحله بعدی باید نام برند خود را انتخاب کنید. از آنجایی که نام برند برای همیشه در ذهن‌ها باقی خواهد ماند یکی از مهمترین و اساسی‌ترین گام‌های آغاز هر کسب و کاری محسوب می شود. بنابراین سعی کنید از نام هایی کوتاه که دارای تلفظ آسانی باشد استفاه کنید.

برندها معمولا از یک شعار تبلیغاتی برای خود استفاده می کنند. این شعار می‌تواند در طراحی برند یا بسته‌بندی آن مورد استفاده قرار گیرد. شعار تبلیغاتی خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که همواره مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار دهید.

یکی دیگر از رموز موفقیت و محبوبیت برند این است که از سلایق و علایق خود در طراحی آن بهره ببرید چرا که در این صورت ارتباط عاطفی بیشتری با مخاطبان خود برقرار می‌کنید و نکته آخر اینکه به برند خود وفادار باشید. اگر به قولی که به مشتریان داده اید، وفادار نباشید، آنها نه تنها دیگر به شما مراجعه نمی کنند بلکه شما را به دوستان و شبکه ارتباطی خود نیز معرفی نخواهند کرد.

در صورتی که برای کسب و کار خود نیاز به طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن  و یا مشاوره درباره روش های بازاریابی اینترنتی دارید مجموعه سمانیک آماده همکاری با شما عزیزان است.