بازاریابی محتوا شیوه ای برای ایجاد، بهینه سازی و توزیع مطالب ارزشمند است. در واقع بازاریابی محتوا روشی در بهینه سازی وبسایت محسوب می شود. با کمک بازاریابی محتوا می توانید علاوه بر حفظ مشتریان قبلی، مشتریان جدیدی را هم جذب کنید. با تولید مطالب ارزشمند و کاربردی می توانید کاربران را به وبسایت خود هدایت کنید.

ابزارهای بازاریابی محتوا
افزایش ترافیک سایت، تولید محتوا و استحکام ساختار سایت از مزایای بازاریابی محتوا است. اگر در مورد موفقیت در کسب وکار آنلاین خود در بازاریابی محتوا مصمم هستید، می توانید از ابزارهای بهینه سازی در جهت انجام هر چه بهتر بازاریابی محتوا استفاده کنید. بدون در اختیار داشتن ابزارهای سئو فعالیت شما محدود شده و زمان و پول تان به هدر می رود.
در اینجا به چند ابزار بهینه سازی جهت بازاریابی محتوا اشاره می کنیم :

Google Analytics-1

گوگل آنالیتیک به شما کمک می کند تا بتوانید که ROI محتوای خود را اندازه بگیرید. همچنین می توانید برای جنبه های دیگر بازاریابی محتوا مانند تولید ایده،هدف گذاری، بهینه سازی، تست گذاری از این ابزار استفاده کنید. بوسیله ابزار گوگل آنالیتیک می توانید ببینید که کدام محتوای شما را بازدیدکنندگان بیشتر دوست دارند. در ضمن خدمات عمومی گوگل آنالیتیک رایگان است.

Quick Sprout-2

این ابزار علاوه بر اینکه سرعت سایت و نتایج سئو را نشان میدهد، میتواند برای هدفهای بازاریابی محتوا استفاده شود.
شما پس از وارد کردن url رقیب و کلیک بر گزینه تحلیل شبکه های اجتماعی، میتوانید متوجه شوید که کدام متن بیشتر در شبکه های اجتماعی استفاده شده است.

۳-moz

Moz چندین ابزار بازاریابی محتوا و سئو آنلاین خوب دارد که می تواند به شما در گرفتن نتایج عالی کمک کند که برای استفاده از برخی از آنها نیاز به پرداخت هیچ مبلغی نیست. بدون محدودیت و پرداخت پول میتوانید به Moz Local, MozCast, Open Site Explorer دسترسی داشته باشید.

۴-nTopic

nTopic یکی از ابزارهای سئو است که به تجزیه و تحلیل متن در رابطه با کلمات کلیدی می پردازد تا در رابطه با کلمات کلیدی خاص، به شما در ایجاد محتوا کمک کند که مطلب جذاب تری در موتورهای جستجو داشته باشید. این برنامه رایگان است، اما نسخه پولی آن امکانات بیشتری به شما می دهد.

۵-Ahrefs Content Explorer

بوسیله ابزار Content Explorer by Ahrefs میتوانید ، بهترین محتوای تولید شده در شبکه اجتماعی که مرتبط با حوزه کاری شما میباشد را پیدا کنید، کلمات کلیدی آن را بیابید و سپس بتوانید از ساختار آن الگو بگیرید.
کار با این ابزار خیلی ساده است. فقط کافی است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و سپس این ابزار بعد از کمی جستجو، بهترین محتوای تولید شده با توجه به کلمه کلیدی شما پیدا کرده و به شما نشان میدهد.