اینستاگرام، یکی از پلتفرم هایی است که به سرعت در حال رشد است و بسیاری از مشاغل نیز تمایل دارند تا حضور خود در این دسته از شبکه ها را تقویت کنند.
افراد واقعا اینستاگرام را دوست دارند شما باید اینستاگرام را به عنوان قسمتی از بهینه سازی کلی موتور جستجو بدانید. الگوریتم جستجو درون اینستاگرام، فراتر از یک کاربرد ساده‌ محسوب می‌شود. زمانی که افراد کلمه‌، عبارت یا هشتگی را در نوار جستجو تایپ می‌‌کنند، صفحاتی که بیشترین نزدیکی را با عبارت واردشده داشته باشند ظاهر خواهند شد و یا مطالب جدیدتر و مرتبط با آن عبارت می‌آیند.
این شرایط شباهت زیادی با الگوریتم گوگل دارد و می‌توان آن را پاسخی مستقیم به نحوه‌ی استفاده‌ی افراد از کاربرد جستجو در نظر گرفت. بنابراین باید بر روی هشتگ‌های محبوب که با صنعت خودتان مرتبط هستند تمرکز کنید و البته کماکان کیفیت مطالبتان را به‌عنوان اولویت برتر در نظر بگیرید.

در واقع می توان گفت سئو در اینستاگرام رابطه مستقیم با ساخت هشتگ و همچنین میزان امتیاز و فالورهای هر شخص دارد. استفاده از هشتگ و کلمات مرتبط با برندتان می تواند افراد را در یافتن برندتان یاری کند.

سئو در اینستاگرام

همان‌طور که گوگل عمدتاً برای جستجوهای مستقیم استفاده می‌شود، اینستاگرام برای بررسی عکس‌های ما در قالب یک فید مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرقدر از عکس‌های مناسب و مرتبط با دسته‌ی کاری‌تان استفاده کنید، شانس شما برای ظاهر شدن در فید افراد علاقه‌مند به آن صنعت بیشتر خواهد بود. با این حال تا زمانی که محتوای باکیفیت و مرتبط با صنعتتان را ارسال کنید که با شخصیت نام تجاری‌تان همخوانی داشته باشند، به احتمال زیاد وضعیت خوبی خواهید داشت.
نام دامنه‌ی وب‌سایت به گوگل کمک می‌کند که نام تجاری‌تان را متوجه شود و صفحه‌ی شما را در زمانی که مردم به دنبال شرکت شما می‌‎گردند، ارائه نماید. اینستاگرام نیز به همین صورت است. برای اینکه از نظر سئو بهینه باشید، باید نام کاربری خود را به‌عنوان نام تجاری در نظر بگیرید.

برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام به شما اجازه‌ی اشتراک لینک‌ها را نمی‌دهد. در پلتفرم اشتراک عکس، تنها مکانی که می‌توانید به وب‌سایتتان لینک بدهید، بخش بیو اکانت اینستاگرامتان است. بهترین راه برای دریافت افزایش امتیاز سئو از طریق پروفایل اینستاگرام این است که یک توصیف کوتاه و در عین حال دقیق بنویسید و به سایتتان لینک بدهید.
برای درج مطلب در صفحه اینستاگرام خود باید دقت کافی داشته باشید و قبل از ارسال مطلب در اینستاگرام به سوالاتی پاسخ بگویید سوالاتی مانند :

  • چه زمانی مخاطبینتان فعال‌تر هستند؟
  • چه مطالبی بیشترین میزان درگیری را تضمین می‌کنند؟
  • جدیدترین هشتگ‌های محبوب درون صنعت شما چه هستند؟

این سوالات به شما در جذب مخاطب بیشتر کمک می کند.
همچنین با توجه به اینکه میزان دنبال کننده در این شبکه اجتماعی بسیار زیاد است، همانند توییتر سعی کنید با دیگر کاربران این پلتفرم یک شبکه ی ارتباطی قدرتمند تشکیل دهید. رمز موفقیت در اینستاگرام خلاق بودن است. یعنی با خلاقیت خود بتوانید عکس هایی را در فضای آنلاین منتشر کنید که به خوبی بازگوکننده ی نام تجاری شما باشند و همچنین با تدبیر و استراتژی درست بتوانید از این ظرفیت برای کشاندن کاربر از صفحه اینستاگرام به صفحه وبسایت استفاده کنید.

اگر به دنبال طراحی سایت ارزان و آگاهی از روش های بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارتان هستید با کارشناسان ما در تماس باشید.

تاثیر هشتگ بر شبکه های اجتماعی