یکی از فاکتورهای آنالیز سئو  وبسایت ها آنالیز بک لینک رقبا می باشد. برای اینکه بتوانید در دنیای دیجیتال باقی بمانید باید فعالیت رقبا را زیر نظر گرفته و فعالیت هایی که انجام می دهند را تحلیل کنید. در صورتی که شما بدانید که رقبایتان از چه سایت‌هایی لینک گرفته‌اند و بک لینک های خوب آنها را تشخیص بدهید شما هم با خیال راحت می‌توانید از آنها استفاده کنید و خود را به آنها برسانید.
زمانی که بک لینک رقبا را پیدا می کنید ممکن است فرصت هایی را هم برای سایت خود پیدا کنید. از آنجایی که رقبای شما در همان صنعتی هستند که شما حضور دارید و مخاطبان هدف یکسانی دارید و به احتمال زیاد محتوایی ایجاد می کنند که با موضوعات سایت شما مشابه است، می توانید جایگاه هایی را بیابید که به شما نیز مرتبط است.

آنالیز بک لینک رقبا
در این مقاله قصد داریم راهکارهایی را برای آنالیز بک لینک رقبا به شما عزیزان معرفی کنیم.

۱- الکسا در آنالیز بک لینک سایت

سایت الکسا آنالیزی از تعداد بک لینک های سایت ها نشان می دهد که می توانید با درج آدرس سایت رقیب میزان تولید بک لینک و همین طور ترافیک و اعتباری که دارد و نیز اینکه در چه کلمات کلیدی دیده می شود را مورد بررسی قرار دهید.

۲-وبسایت های آنلاین آنالیز بک لینک

بک لینک رقبا را می توانید در سایت های آنلاین آنالیز بک لینک چک کنید. سایت های بسیاری هستند که با درج نمودن آدرس سایت رقیب تعداد بک لینک های که آنها تولید نموده اند را نشان می دهد و همچنین برخی سایت ها تعداد بک لینک های تهیه شده را در برهه های زمانی مشخص و مختلف نشان می دهد. به طور مثال سایت ranksignals.com
برای استفاده از این سایت فقط کافی است به این سایت بروید و در قسمت Enter domain name آدرس سایت مورد نظرتان را وارد کرده و گزارش خود را دریافت کنید.

اما وب سایت های دیگری هستند که شما می توانید بعد از ثبت نام و خرید اکانت آن گزارشی حتی کامل تر از سایت ranksignals دریافت کنید.

وب سایت Ahrefs.com

وب سایت Opensiteexplorer.org

وب سایت Majesticseo.com

وب سایت Backlinkwatch.com

وب سایت Bluebacklinks.com

نمونه سایت هایی را که در بالا معرفی نمودیم قابلیت ارائه گزارشی از کیفیت بک لینک ها را نیز به شما می‌دهند. شاید آمارهای ارائه شده توسط آن سایتها خیلی خیلی کامل نباشند اما در روند بررسی و تجزیه و تحلیل سایت ها بسیار کمک کننده هستند.

نحوه ساخت بک لینک رایگان